06 Sep 13, 05:20PM
(06 Sep 13, 10:13AM)Cleaner Wrote: Some time ago Bukz asked me if you could have look at that z-fighting issue and eventually fix it... To get rid of it the main idea was to switch from the actual 2D flat plane using .png image to a proper 3D grid using .jpeg, whilst doing so I also fixed that blending problem...
If you don't want Z-fights and a fully 3D model, you can still get a 2D grid where everything still cross (and not 2 planes close to each others).
Sorry, the explanation is in French...
Il faut juste prendre l'une des 2 faces qui se croisent, disons juste celles qui partent d'en haut à droite et se terminent en bas à gauche, et lui faire effectuer une rotation suffisante pour que les bugs de zone disparaissent, 1% devrait même suffire, enfin j'en sais rien il faut tester. Comme ça on garde le même nombre de faces logiquement. Il faut aussi garder un angle petit pour que ce ne soit pas visible par les joueurs.
Je voudrais bien donner l'axe de rotation, mais vos impressions d'écran ne montrent pas X, Y et Z. Mais bon je pense que c'est assez explicite.